Black Friday Efsane İndirim gece yarısı başlıyor

'Kara Cuma'da indirim oranları yüzde 90'ların üzerine çıkacak

1932'den bu yana yılbaşı alışverişleri sezonunun başlangıcı olarak da kabul edilen 'Black Friday', önce ABD'de başladı. Daha sonra Kanada ve İngiltere'nin ardından tüm dünyaya yayılan alışveriş festivalinde 

İndirim oranları bazen yüzde 90'ların üzerine çıkabiliyor. Cuma'ya özel ABD'de mağazalar kapılarını saat 05:00'te açıyor, geç saatlere kadar açık tutuyorlar. E-ticaret şirketlerinin perakende sektöründe söz sahibi olmasıyla Black Friday satışları da internet üzerine taşındı.

"Black Friday" (Kara Cuma), alışveriş çılgınlığı Kasım ayının dördüncü perşembesinde kutlanan Şükran Günü'nden sonra gelen ilk Cuma günü olan yarın, yani 24 Kasım 2017'de başlıyor.

Online alışveriş sitelerinin büyük indirimlere gireceği bu günde milyonlarca kullanıcı internet üzerinden milyarlarca dolarlık alışveriş yapacak.

Yapılan araştırmalara göre geçen yıl kişi başı ortalama 935 dolar harcayan tüketicilerin global çaptaki toplam harcaması ise 655 milyar doları geçti. Bu rakamlarla birlikte 'Kara Cuma' satışlarındaki artış bir önceki yıla göre 3.6 artış gösterdi. Bu yıl ise hem tüketiciler hem de şirketler 'Kara Cuma'ya deyim yerindeyse kilitlenmiş durumda. Bu gece yarısından itibaren başlayacak olan alışveriş festivalinde kişi başı 967 dolarlık harcama yapılması bekleniyor. Bu artışla birlikte dünya çapındaki toplam satışların 682 milyar doları geçmesi bekleniyor. Başka bir değişle 2016 yılına göre beklenen artış oranı yüzde 4. Kısaca 'Kara Cuma'da yeni bir rekor bekleniyor.

Bu alışveriş festivali internetin ve dolayısıyla e-ticaretin olmadığı bir dönemde başladı. Ancak hayatımıza giren e-ticaret platformlarından sonra alışveriş için kullanılan mecralar da değişti ve değişmeye de devam ediyor. Örneğin; geçtiğimiz yıl 'Kara Cuma' alışverişlerinin yaklaşık yüzde 64'ü siparişlerini internet üzerinden verdi. Bu rakamla birlikte 'Kara Cuma' alışverişlerinde internet aldığı payla söz sahibi oldu. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde kullanılan en önemli cihazlar ise artık tablet ve akıllı telefon gibi mobil cihazlar. Yaklaşık 2 yıl öncesine kadar 'Kara Cuma' alışverişleri daha çok bilgisayarlar üzerinden yapılırken, artık mobil cihazlar bu alışverişlere hakim. Paylaşılan bilgilere göre geçen yıl Efsane Cuma alışverişlerinde internetin en çok kullanıldığı cihazlar, yüzde 47 ile akıllı telefonlar, yüzde 9 ile tabletler oldu.



23.11.2017 14:44:07